Browse By

Lagu Khas Buat Bakal Pemimpin

Lagu ini ditujukan khas buat bakal-bakal pemimpin yang akan terpilih di dalam pilihanraya nanti. Semoga mereka dapat melaksanakan amanat yang diberikan dengan penuh tanggungjawab dan berdedikasi.

Diari YB
Nyanyian: N.D Lala

Bangun pagi-pagi
Tamu dah menanti
Bukan nak cari kopi
Nak tanya pasal subsidi

Hai belum sempat sarapan
Dah ada pulak panggilan
Kaum kerabat orang kanan
Nak mintak surat sokongan

Jam baru pukul 8
YB kena lawat kawasan
Tapi di tengah jalan
Pengundi tahan mintak bantuan

Disambut dengan kompang
Ayam itik pun banyaklah tumbang
Kemudian ditunjuk jalan berlubang
Suruh YB segera timbang

Pada waktu tengah hari
Ada pulak jemputan kenduri
Kalau YB tak pergi
Silap-silap nanti kurang undi

Hai dalam sibuk-sibuk
Orang sakit YB jenguk
Hai teruk ke tak teruk
Poket tetap YB kena seluk

Ketika awal petang
Ada satu sidang
YB tak boleh tak datang
Takut nanti kerusi terbang

Sebelum senja ke padang bola
YB dijemput sampaikan piala
Sambil tu mereka bertanya
Jersey baru kami hai macam mana

Bila malam tiba
ceramah jadi agenda
Kalau YB tak bersedia
Kena tanya mungkin ternganga

Bila habis berceramah
Kampung lain YB singgah
Bukan sekadar menjengah
Tapi nak tinjau masalah

Walau dah lenguh badan
YB balik ke cawangan
Lalu di tanya orang harapan
Apakah strategi lawan

Lewat malam di gerai tepi jalan
YB berembun melayan kawan-kawan
Dengar pendapat dengar pandangan
Sambil tu kena laa belanja makan

Sewaktu YB balik
Burung hantu pun rasa pelik
Isteri sendiri pun dah larat celik
Anak-anak pulak dah lama tergolek

Selepas YB mandi
YB belek itu dan ini
Kemudian picit-picit dahi sendiri
Cari jalan nak tolong Pengundi

Hingga dinihari
YB tak tidur lagi
Esoknya pagi-pagi
Dah ada tamu menanti

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
  • http://megat.net megat

    Seronok dengar lagu ini. Liriknya pun menarik!

    Lagu yang berupa nasihat dan kekadang boleh jadi menyindir eheh.

    megat’s last blog post..Tip Promosi Blog : Tandatangan

  • http://www.mohdhafez.net hafez

    lagu motivasi untuk yang bergelar YB. 😀

  • http://earncent.com/blog titan

    HEhe..memang sesuai untuk YB..:D

    titan’s last blog post..Review : Laptop Fujitsu ESPRIMO™ MOBILE V5535

  • http://amplemoney.blogspot.com soleh

    Salam,
    Oo cam ni ke kerja YB…letih le klu gitu sebelum pilihan raya ni..hehe

    soleh’s last blog post..Keys No 1 Google Search Engine

  • http://www.mohdhafez.net hafez

    Kalau nak diikutkan kerja-kerja berkhidmat untuk orang ramai memang meletihkan, tidak kiralah kerja sebagai YB atau apa sekali pun. 😀