Browse By

Debat Tambah Bini

Anda teringin sangat nak berpoligami? Tetapi sanggup ke isteri anda bermadu tiga? Berdebatlah dulu untuk mendapat jawapan yang menyakinkan. Jika tidak, silap haribulan anda bakal menjadi mencetus  perang besar yang mana diakhirnya kekalahan pasti jatuh ke tangan anda. Ada berani?

Al-kisah seorang suami sedang mencari-cari helah untuk membolehkan dia berkahwin lagi.

Suami : Lelaki kawin 3 baru lah sah
Isteri : Kenapa pula?
Suami : Cuba terjemahkan ke dalam Bahasa Inggeris, “satu” is one, “dua” is two, “tiga”. Isteri (is three). Baru betul dan sah!.
Isteri : Tapi abang kena faham Bahasa Inggeris, terutama tentang “singular” dan “plural
Suami : Berkenaan apa tu?
Isteri : Satu tu “Singular“; dua atau lebih “Plural
Suami : Contohnya?
Isteri : One car sebagai singular, two cars sebagai plural. Apa bezanya?
Suami : Ohhh… tambah huruf “s” untuk yang plural
Isteri : Betul tu. Sama juga la untuk abang
Suami : Macam mana pula boleh sama?
Isteri : Satu isteri abang
MAMPU, jika dua isteri dah jadi plural, maka abang MAMPUS, tambah “s” je, kan ?

Lepas daripada tu, si suami tidak pernah lagi berceritakan hasratnya untuk berkahwin lagi…

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
  • http://zakiyamani.com/ zaki

    He he… make sense jugak tu.. 🙂

    zaki’s last blog post..10 Guides For Voters On Polling Day

  • http://www.swingset.com/ Swing Sets

    I don't understand the blog. It is written in other than English language. Hope you will publish it again in English language.

  • http://www.hobbybreeders.com Dog Breeders

    Sorry to say that I can't recognize this language. I have bookmarked this site and will use Google conversion to understand this.